Popular Posts

Monday, June 8, 2009

Tamu khua inn kang tawh thu...leh kawl gam thu tuamtuam!!!!!!!!

တမူးၿမိဳ႕ မီး၊ လူ တဦး ေသဆံုး Print E-mail
နန္းေဒဝီ
တနလၤာေန႔၊ ဇြန္လ 08 2009 20:27 - ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္

နယူးေဒလီ (မဇိၥ်မ)။ ။ စစ္ကိုင္းတုိင္းအတြင္း အိႏိၵယ-ျမန္မာနယ္စပ္ တမူးၿမိဳ႕ရွိ ေစ်းတန္းရပ္ကြက္ အမွတ္ ၇ တြင္ ယမန္ေန႔ နံနက္ပိုင္းက မီးေလာင္မႈျဖစ္ပြားရာ ေဒသခံတဦး ေသဆံုးခဲ့သည္။

မီးေလာင္မႈတြင္ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းမ်ား ေနအိမ္ရွိ ပစၥည္းမ်ားကုိ ဝင္ေရာက္သယ္ယူေပးခဲ့သည့္ အသက္ ၄ဝ ႏွစ္အရြယ္ ကုိေက်ာ္စိုး ဆိုသူသည္ မီးေလာင္ေပါက္ကဲြမႈေၾကာင့္ ေသဆံုးခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။

“အဲဒီလူက လက္ျပတ္သြားတယ္၊ ဗိုက္ကိုလည္း ထိသြားတယ္။ အဲဒီ ဗိုက္ထိတဲ့ ဒဏ္ရာနဲ႔ပဲ ေဆး႐ုံေရာက္ၿပီး မၾကာဘူး၊ ဆံုးသြားတယ္” ဟု တမူးေဒသခံတဦးက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

စတင္မီးေလာင္သည့္ ေနအိမ္အတြင္းမွ ျပင္းထန္သည့္ ေပါက္ကြဲသံမ်ား ၾကားရၿပီးေနာက္ ေဘးပတ္လည္ရွိ ေနအိမ္တခ်ဳိ႕ကို မီးကူးစက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

အျခား ၿမိဳ႕ခံတဦးက “အသံက တအားျပင္းတယ္။ အုံးအံုး .. ဒိုင္းဒိုင္းနဲ႔ အသံေတြ ဆက္တိုက္ျမည္တယ္” ဟု ေျပာသည္။

အခင္းျဖစ္ပြားသည့္ ေန႔မတိုင္မီ ညကပင္ မိုးသည္းထန္စြာ ရြာသြန္းခဲ့ၿပီး နံနက္ မီးေလာင္ေနသည့္ အခ်ိန္ထိ မိုးရြာေနေသးသျဖင့္ ထိုမီးေလာင္မႈသည္ သာမန္မီးေလာင္မႈ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္းႏွင့္ ဗံုးမ်ား ေပါက္ကြဲၿပီး မီးေလာင္မႈ ျဖစ္ပြားျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း သူတို႔က ေျပာၾကသည္။

ေသဆံုးသူကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေသးစိတ္ သိရွိရန္ တမူးၿမိဳ႕နယ္ ေဆး႐ုံသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းရာ သက္ဆိုင္ရာ ေဆး႐ုံအုပ္ မရွိသျဖင့္ ေျဖၾကားႏိုင္ျခင္း မရွိေၾကာင္း တာဝန္က် ဝန္ထမ္းတဦးက ေျပာသည္။

ဖေယာင္းတိုင္ စက္႐ုံတ႐ုံ အပါအဝင္ ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ ၃ လံုး မီးေလာင္ကြ်မ္းခဲ့ၿပီး၊ ထိုေနရာကို လံုၿခံဳေရးရဲမ်ား ယခုတုိင္ ခ်ထားေသးသည္။

“လံုၿခံဳေရးက ရဲ ၁ဝ ေယာက္ ရွိတယ္။ စျဖစ္ျဖစ္ခ်င္းေ$တာ့ မီးသတ္၊ ရဲ၊ စစ္သား အားလံုးက ၂ဝ ေက်ာ္ ရွိတယ္။ မီးေလာင္တဲ့ အိမ္ေတြကို ပ်ဥ္ေခ်ာင္းေတြနဲ႔ ဝိုင္းထားၿပီးေတာ့ ဘယ္သူမွ ေပးမဝင္ဘူး” ဟု ပထမၿမိဳ႕ခံက ေျပာသည္။

မည္ကဲ့သို႔ မီးေလာင္သည္ကို သိရွိရန္ တမူးၿမိဳ႕ ရဲစခန္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းၾကည့္ရာ ေျဖဆိုႏိုင္မည့္ အရာရွိ မရွိသည့္အတြက္ ေျဖဆိုျခင္း မျပဳခဲ့ပါ။

ထို႔အျပင္ မီးေလာင္ကြ်မ္းခဲ့သည့္ အိမ္တခ်ဳိ႕မွ ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ ၂ လံုးသည္ မဏိပူရ ကသည္းမ်ား ပိုင္ဆိုင္သည့္ ေနအိမ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုေနၿပီး၊ အိမ္ရွင္ ၂ ဦးကို အာဏာပိုင္မ်ားက ဖမ္းဆီးလိုက္သည္ဟု ဆုိသည္။

အိႏိၵယခြဲထြက္ သူပုန္မ်ားျဖစ္သည့္ ကသည္းသူပုန္မ်ားသည္ အိႏိၵယ-ျမန္မာနယ္စပ္ရွိ တမူးၿမိဳ႕နယ္ နန္းဖာလံုႏွင့္ ကေလးၿမိဳ႕တြင္ လြတ္လပ္စြာ သြားလာခြင့္၊ အိမ္ယာႏွင့္ လယ္ေျမပိုင္ဆိုင္ခြင့္၊ လက္နက္ ကိုင္ေဆာင္ခြင့္တို႔ ခြင့္ျပဳထားၿပီး၊ ႏိုင္ငံသား အသိအမွတ္ျပဳ မွတ္ပံုတင္ကိုပါ ထုတ္ေပးထားေၾကာင္း သိရသည္။

ဂိုေခ်ာက္ေတာင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေလးရက္ၾကာ လည္ပတ္မည္ Print E-mail
မဇၩိမသတင္းဌာန
တနလၤာေန႔၊ ဇြန္လ 08 2009 14:50 - ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္


နယူးေဒလီ။ ။ စကာၤပူ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ေဟာင္းႏွင့္ လက္ရွိ ဝါရင့္ ဝန္ၾကီး ဂိုေခ်ာက္ေတာင္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယေန႔မွ စ၍ ၄ ရက္ၾကာ စကာၤပူ အစိုးရ ခရီးစဥ္အျဖစ္ လည္ပတ္မည္ျဖစ္သည္။

စစ္အစိုးရ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး သိန္းစိန္ ဖိတ္ၾကားခ်က္ျဖင့္ ေနျပည္ေတာ္သို႔ သြားေရာက္ လည္ပတ္ကာ စစ္အစုိးရ အၾကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီး သန္းေရႊႏွင့္ ေတြ႔ဆံုမည္ဟု စကာၤပူ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္႐ုံးက သတင္းထုတ္ျပန္သည္။

သူက ျမန္မာ ႏိုင္ငံတြင္း ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈမ်ားကို ေလ့လာရန္ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးႏွင့္ ေတာင္ၾကီးတို႔သို႔ လည္ပတ္မည္ ျဖစ္သည္။

ယင္းေနာက္ နာဂစ္ဒဏ္သင့္ ေဒသမ်ား ျပန္လည္ ထူေထာင္ေရးအစီအစဥ္ အျဖစ္ စကာၤပူအစိုးရ အကူအညီေပးထားေသာ ကရင္ေခ်ာင္းေက်းရြာ ေဆး႐ုံ ဖြင့္ပြဲကိုလည္း တက္ေရာက္မည္ ျဖစ္သည္။
သူႏွင့္ အတူ စကာၤပူ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ ဝန္ၾကီး ဂမ္ကင္ယြန္း၊ ပါလီမန္ေကာ္မတီ ဥကၠဌ ( ႏိုင္ငံျခားေရးႏွင့္ ကာကြယ္ေရး ) မစ္ခ်ဲလ္ ပါမားလ္ တို႔ႏွင့္ အတူ အၾကီးတန္း အရာရွိမ်ား လိုက္ပါလာၾကသည္။

စကာၤပူတြင္ ျပီးခဲ့သည့္လက က်င္းပသည့္ The Shangri- La Dialogue အစည္းအေဝးတြင္ စစ္အစုိုးရ ကာကြယ္ေရး ဒုဝန္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအးျမင့္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ဖမ္းဆီးထားျခင္းမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပည္တြင္းေရးသာျဖစ္ျပီး ေဒသတြင္းလံုျခံဳေရးကို ခ်ိဳးေဖာက္ရာ မေရာက္ေၾကာင္း ေျပာၾကားျပီးေနာက္ ယခု ခရီးစဥ္ေပၚေပါက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။


စစ္အစိုးရ၏ ထိုးစစ္ေၾကာင့္ စစ္ေဘးဒုကၡသည္ ၄၀၀၀ ခန္႔ ထြက္ေျပးလာဟု KNU က ေျပာ Print E-mail
ကိုဝိုင္း
စေနေန႔၊ ဇြန္လ 06 2009 20:52 - ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္


ခ်င္းမိုင္ (မဇၩိမ)။ ။ စစ္အစိုးရတပ္မ်ားက ကရင္အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ (KNLA) အေပၚ လတ္တေလာ ထိုးစစ္ဆင္ေနမႈေၾကာင့္ စစ္ေဘးဒုကၡသည္ ၄၀၀၀ ခန္႔ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္သို႔ ပိုမို ေရာက္ရွိလာေနသည္ဟု ကရင္အမ်ိးသား အစည္းအ႐ုံးက ေျပာဆိုလိုက္သည္။

“လူဦးေရကေတာ့ ၄၀၀၀ ဝန္းက်င္ေလာက္ေတာ့ ရွိမယ္ေျပာတယ္။ ေလးေနရာေလာက္မွာ ပ်ံ႕ႏွံ႔ၿပီးေနၾကတယ္ ေျပာတယ္။ အဲဒီဂြင္ အားလံုးက ထြက္ေျပးလာတဲ့ လူဦးေရပဲေလ။ လယ့္ေဘာ္ဟဲက လူေတြကေတာ့ ထိုင္းဘက္ကမ္းကို ထြက္ကုန္ၿပီ။ နီးစပ္ရာ ေဆြမ်ဳိးေတြ၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြ၊ တခ်ဳိ႕ ေနလို႔ထိုင္လို႔ရမယ့္ေနရာမ်ဳိးမွာ ေဒသခံလူထုနဲ႔၊ TBBC တို႔၊ ထိုင္းက ေဆးအဖြဲ႔တို႔၊ တျခားလူမႈေရးအသင္းအဖြဲ႔ေတြ က အဲဒီမွာ သြားၿပီး ေနရာခ်ထားေပး၊ ကူညီေပးေနတယ္ေျပာတာပဲ” ဟု ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအ႐ုံး (KNU) အတြင္းေရးမႉး (၁) ဗိုလ္မႉးေစာလွေငြက မဇၥ်ိမသို႔ ေျပာသည္။

KNLA ၏ တပ္မဟာ (၇) - ဘားအံခ႐ိုင္ ပိုင္က်ဳံၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ လိႈင္းဘြဲၿမိဳ႕နယ္အတြင္းမွ ေဒသခံမ်ားသာမက ‘လယ့္ေဘာ္ဟဲ’ ျပည္တြင္း ဒုကၡသည္ စခန္းမွလည္း ထြက္လာၾကသူမ်ား ျဖစ္ၿပီး လူဦးေရ (၄၀၀၀) ခန္႔ရွိေၾကာင္း KNLA ၏ ႏိုင္ငံေရးဦးေဆာင္ အဖြဲ႔ျဖစ္ေသာ ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအ႐ုံး KNU က ေျပာသည္။

စစ္ေျပးဒုကၡသည္မ်ား ေရာက္ရွိေနသည့္ ေနရာသည္ ထိုင္းႏိုင္ငံ တာ့ခ္ခ႐ိုင္၊ ထာ့ေဆာင္ယန္း ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္း၌ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ကရင္လူ႔အခြင့္အေရးအဖြဲ႔ KHRG က တာဝန္ရွိသူ တဦးကလည္း ၎တို႔အဖြဲ႔မွ ကြင္းဆင္း ေလ့လာသူမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္၍ မရေသးသျဖင့္ ေနာက္ဆံုးသတင္းကို အတိအက် မသိရေသးေသာ္လည္း ‘လယ့္ေဘာ္ဟဲ’ ျပည္တြင္း ဒုကၡသည္ စခန္းေနသူ လူဦးေရ ၁၂၀၀ ေက်ာ္ ရွိေနသည္ဟု ဆုိသည္။

KHRG ကပင္ တိုက္ပြဲမ်ားေၾကာင့္ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ (၇၀၀) ေက်ာ္ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္သို႔ ထြက္ေျပး ေရာက္ရွိလာေၾကာင္း ယမန္ေန႔က ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသးသည္။

KNLA တပ္မဟာ (၇) ၏ ဘားအံခ႐ိုင္ ေဒသကို စစ္အစိုးရ တပ္မ်ားႏွင့္အတူ အပစ္ရပ္ဆဲထားေသာ DKBA ၏ တပ္မဟာ ၉၉၉၊ ၃၃၃ ႏွင့္ ၅၅၅ တို႔၏ ပူးတြဲစစ္ေၾကာင္းႏွင့္ KNLA တပ္မ်ားအၾကား တိုက္ပြဲငယ္မ်ား ျဖစ္ပြားေနခဲ့သည္။

ေနျပည္ေတာ္သြား လမ္းမႀကီး အသုံးျပဳလိုသူရွား

E-mail Print
ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ ၈ လမ္းသြား အျမန္လမ္းသည္ က်ယ္ျပန္႔ ေကာင္းမြန္ေသာ္လည္း ျဖတ္သန္းသြားလာသည့္ ယာဥ္အမ်ားစုမွာ ထိခိုက္ခြ်တ္ယြင္းမႈမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရး ျပတ္ေတာက္သည့္ အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ လမ္း အသုံး ျပဳလိုသူ နည္းပါးေနေၾကာင္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ေျပာသည္။

ရန္ကုန္တိုင္း လွည္းကူးၿမိဳ႕နယ္ ေညာင္ႏွစ္ပင္ အနီးမွ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ ၈ လမ္းသြား လမ္းမကို ေတြ႕ျမင္ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ - flickr/clkr)

အဆိုပါလမ္းကုိ အသုံးျပဳရာတြင္ အခ်ိန္ကုန္သက္သာေသာ္လည္း ကြန္ကရိလမ္းျဖစ္၍ ကားတာယာမ်ားစား ေၾကာင္း၊ ကားစက္ခြ်တ္ယြင္းပါကလည္း ျပဳျပင္ရန္ခက္ခဲေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ လမ္းတေလွ်ာက္ ယာဥ္ပ်က္စီးမႈ မျဖစ္ေစရန္ အထူးဂ႐ုစိုက္ရေၾကာင္း ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ေမာင္းတဦး က ေျပာျပသည္။

“လမ္းက ေမာင္းရတာ အခ်ိန္ကုန္ေတာ့ သက္သာတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ခဏခဏ ကားကိုျပန္ဆင္းၾကည့္ေနရတယ္၊ ကြန္ကရိလမ္းဆိုေတာ ့တာယာစားတယ္၊ ေရတိုင္ကီ ဆူလို႔ ျဖည့္ဖို႔ ေရလိုက္ရွာစရာေတာင္ မရွိဘူး”ဟု ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ ေအာင္မဂၤလာအေဝးေျပးဂိတ္ရွိ ၎ယာဥ္ေမာင္း က ေျပာသည္။

ယာဥ္ ေနာက္လိုက္တစ္ဦးကလည္း“ကား ရန္ကုန္ကေနေမာင္းရင္ တာယာမွာ ပန္းအျပည့္ပါတယ္၊ ဟိုေရာက္ရင္ တာယာမွာ ပန္းမရွိသေလာက္ပဲ၊ ကြန္ကရိလမ္းဆိုေတာ့ တာယာပူျပီးကဲြ မ်ားသြား မလားဆိုျပီး ဆင္းဆင္းၾကည့္ ရတာ၊ ကြဲရင္ ဘီးအပိုပါရင္ပါ မပါရင္ ေလထိုးဆိုင္မရွိေတာ့ ညအိပ္ေတာ့ပဲ”ဟု ေျပာျပသည္။

ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းသည္ ျပီးခဲ့သည့္ မတ္လအတြင္းက ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္-မႏၱေလး ၈ လမ္းသြားလမ္း၏ အပိုင္း(၁) ျဖစ္သည္ဟုလည္း သိရသည္။

အဆိုပါလမ္းကို ျပည္သူ ့ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းႏွင့္ စစ္အင္ဂ်င္နီယာညႊန္ၾကားေရးမွဴးရံုးတို ့မွတာဝန္ယူ ေဖာက္ လုပ္ျခင္းျဖစ္ျပီး လမ္းအရွည္ မိုင္ ၂၂၁ မိုင္ တစ္ဖာလံု ရွည္လ်ားျပီး ကြန္ကရိလမ္း အမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္။

“လမ္းစဖြင့္ေတာ ့ပါရမီ ကဆြဲတဲ့ ေတာ္ဝင္ကားနဲ ့လိုက္သြားဖူးတယ္၊ လမ္းမွာလည္း နားဖို ့ဆိုင္ေတာင္ မရွိဘူး၊ ၂ ဆိုင္ေလာက္ပဲ၊ ပဲခူးရိုးမကိုျဖတ္ေဖာက္ထားေတာ့ ေတာဆင္ေတြကဆင္းဆင္း လာတယ္၊ လမ္းေဖာက္တုန္းကဆို လမ္းေဖာက္တဲ့စခန္းကလူေတြ အသက္အႏ ၱရာယ္ေတာင္ျဖစ္တယ္”ဟု အစိုးရဝန္ထမ္း တစ္ဦးက ေျပာသည္။

ဌာနဆိုင္ရာမွ ယာဥ္ေမာင္းဝန္ထမ္း တစ္ဦးကလည္း“လမ္းမဖြင့္မီ ကတည္းကသြားဖူးတာ၊ က်ေနာ္သြားတုန္းကဆို လမ္းကလည္း ဘာမွကို မေတြ ့ရတာ၊ ညေမာင္းရင္ ဆင္နဲ ့တိုးမွာစိုးရတာနဲ ့အစိုးရကားေတြပဲေမာင္းေတာ့ ဗံုးမ်ား ေထာင္မလားဆုိျပီး ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ ့ေမာင္းရတာ”ဟု ေျပာသည္။

ထို႔အျပင္ ဆက္သြယ္ေရးအတြက္ တယ္လီဖုန္းလိုင္းမရွိျခင္း၊ ဂ်ီအက္စ္အမ္ လက္ကိုင္ဖုန္းဆိုပါက လိုင္းမမိျခင္း စေသာ အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ ပုဂၢလိကလူစီးခရီးသည္တင္ အျမန္ယာဥ္မ်ားေျပးဆြဲ ျခင္းမရွိဘဲ အိမ္စီးယာဥ္မ်ား ၊ ဌာနဆိုင္ရာ ယာဥ္မ်ား ၊ ဦးပိုင္လီမိတက္မွ ေျပးဆြဲေနေသာ “ေတာ္ဝင္” ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ႏွင့္မျဖစ္မေနသြား လာရမည့္ ယာဥ္မ်ားသာ သြားလာေနၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေအာင္မဂၤလာအေဝးေျပးဂိတ္မွခရီးသည္ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦး ကဆိုသည္။

ရန္ကုန္ မွ ေနျပည္ေတာ္သို ့ေန႔့စဥ္ေျပးဆြဲလ်က္ ရွိေသာယာဥ္အစီးေရမွာ ဦးပိုင္လီမိတက္မွေျပးဆြဲေနေသာ “ေတာ္၀င္”လိုင္းႏွင့္ပုဂၢလိက ယာဥ္လိုင္းမွ ယာဥ္မ်ားအပါအ၀င္ ေန႔စဥ္ အစီး၂၀ ၀န္းက်င္ေျပးဆြဲေနျပီး တစ္ရက္ လွ်င္ ခရီးသည္ ရွစ္ရာ မွ တစ္ေထာင္ ၀န္းက်င္ သြားလာေနၾကျပီး အစိုးရရံုးပိတ္ရက္မ်ားတြင္ ယာဥ္အစီးေရ ပိုမ်ား ေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္မွ ေနျပည္ေတာ္သို႔ လမ္းေဟာင္းမွ သြားပါက အခ်ိန္ ၇ နာရီ ၾကာျမင့္ျပီး ယခု လမ္းသစ္ မွာ ၄ နာရီသာ ၾကာျမင့္ေသာ္လည္း အေ၀းေျပးယာဥ္လိုင္းမ်ားအေနျဖင့္ လမ္းေဟာင္းမွသာ ေမာင္းႏွင္ၾကေၾကာင္း ေအာင္မဂၤလာအေ၀းေျပးဂိတ္ရွိ ရန္ကုန္ - ေနျပည္ေတာ္ ေျပးဆြဲေနေသာ ယာဥ္လိုင္း တာ၀န္ခံ တစ္ဦး က ဧရာ၀တီ သို ့ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ - ေနျပည္ေတာ္လမ္းတြင္ ယာဥ္ျဖတ္သန္းခကို အမွတ္(၃)လမ္းမ ဆံုမွ ျဖဴး၊ ျဖဴး မွ ေနျပည္ေတာ္ ဟူ၍ ႏွစ္ၾကိမ္ခြဲ ေကာက္ခံေနျပီး ၁ တန္ ေအာက္ယာဥ္ ဆိုပါက ၂၅၀၀ က်ပ္၊ ၃ တန္ေအာက္ယာဥ္ ၅၀၀၀ က်ပ္၊ ၅ တန္ ေအာက္ ယာဥ္ ၇၅၀၀ က်ပ္၊ ၁၀ တန္ေအာက္ယာဥ္ ၁၂၅၀၀ က်ပ္ စီေပးေဆာင္ေမာင္းႏွင္ေနရေၾကာင္း သိရ သည္။

ထိုလမ္းပိုင္း မဖြင့္မီက လူစီးခရီးသည္ယာဥ္မ်ား ကိုသြားလာခြင့္မျပဳဘဲ ဌာနဆိုင္ရာယာဥ္မ်ားသာ သြားလာခြင့္ျပဳ ခဲ့သည္။ လက္ရွိတြင္ ခရီးသည္တင္အျမန္ယာဥ္မ်ားႏွင့္ ယာဥ္ငယ္မ်ားသာ သြားလာခြင့္ျပဳထားျပီ လမ္းပ်က္စီးမႈ မျဖစ္ေစရန္ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား သြားလာခြင့္မျပဳေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမၾကီး ကို၂၀၀၅ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာလမွ စတင္ ေဖာက္လုပ္ခဲ ့ျပီး ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္အမွတ္(၃)လမ္းမၾကီးမွ ေနျပည္ေတာ္ စီလမ္းဆံု အထိျပီးစီးကာ ယခုႏွစ္မတ္လမွ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့သည္။

ရန္ကုန္-မႏၱေလး လမ္းမၾကီးျပီးစီးပါက လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ Rest Camp နားေနစရာ သံုးခုသာထားရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၎ Rest Camp မ်ားကို ျဖဴး၊ေနျပည္ေတာ္၊ မိထၳီလာျမိဳ ့မ်ားတြင္ထားရွိမည္ဟု အစိုးရသတင္းစာ မ်ားတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။

ရန္ကုန္-မႏၱေလး လမ္းေဟာင္းမွာ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားသြားလာခြင့္ျပဳထားေသာ မိုင္ေပါင္း ၄၁၂ မိုင္ရွည္လ်ားေသာ ကတၱရာလမ္းျဖစ္ျခင္း၊ လမ္း၏အမာခံရရွိေနမႈ တို႔ေၾကာင့္ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားသြားလာရန္သင့္ေလ်ာ္ျပီး ျမိဳ႕ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ျဖတ္သန္း ေမာင္းႏွင္ရ၍ ယာဥ္ခြ်တ္ယြင္းမႈနည္းပါးကာ ကားရပ္နားရန္အဆင္ေျပေခ်ာေမြ ့ေၾကာင္း ကုန္တင္ယာဥ္ေမာင္းသူတစ္ဦး ကသံုးသပ္သည္။

ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား အဓိကထားေျပးဆြဲေနသည့္ လမ္းေဟာင္းတြင္ အစိုးရအသိုင္း အဝန္းႏွင့္ နီးစပ္ေသာ မက္စ္ ျမန္မာ အပါအဝင္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း ၆ ခုမွ ကန္ထရိုက္ယူ၍လမ္းႏွင့္ တံတား အသံုျပဳစရိတ္ေကာက္ခံ လ်က္ရွိေနသည္။

ယင္းလမ္းကို ၁၉၅၉ခုႏွစ္ ကတည္းကေဖာက္လုပ္ရန္ စီစဥ္ခဲ့ေသာ္လည္း ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ နီးပါးၾကာျမင့္ခ်ိန္မွ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။









No comments:

Post a Comment